Piloti


Vedoucí formace, leader, jednička, atd…ročník ´70, výška 180 cm, hmotnost 77kg. Imatrikulační značka: Tomáš. Začíná na Blaníku ve čtrnácti, dnes mu pomáhá platit složenky práce kapitána-examinátora u nejmenovaného dopravce. Nálet cca 8 700 hodin. Na „malých“ letadlech odlétá ročně asi 50 hodin. Je zodpovědný za vedení skupiny, navigaci, komunikaci, atd. Jeho motivací je zalétat vše co nejčistěji a nejpřesněji tak, aby po přistání neměl na zadní straně kombinézy otisk boty od # 2! Také se stará o žlutočerného koně nesoucího označení OK-KNR. Právě tato „emeska“ nosí jasně žlutý kabát s černými čtverci, čili stejnokroj shodný s automobily, kterým na střeše svítí nápis „Follow-me“…a který ostatní letouny bedlivě sledují a následují.

  


Pravé křídlo, dvojka, prostě ten šílenec, co se drží tak blízko vpravo od # 1. Ročník ´53, výška XXXXXXX, hmotnost XXXXXXX kg. Imatrikulační značka: Bohdan. Začíná na Z-142 v roce 199X. Dnes již v krabicích nelétá a zůstává věrný jen plnokrevníkům řady Z-26. Nálet XXXXX hodin. Povolání – ředitel:). Na Trenéru nalétá ročně mezi 50 až 100 hodinami. Jeho práce ve skupině je držet se za jedničkou, ať se děje co se děje. (Nedůvěřuje té jedničce příliš???) Neustále leští stříbrnočervený povrch sporťáčku OK-MPR.

 

  

Levé křídlo, trojka, prostě ten, který se tam musí udržet na jedničku. Ročník ´75, výška 183, hmotnost 75 kg. Imatrikulace: Lubo. První krůčky na spolehlivé Z-142, poté přes několik typů až na dopravní dvoumotorový stroj. Zaplatit renovaci jeho půdovky Z-226 mu pomohou čtyři zlaté nudle kapitána-examinátora dopraváku na rukávech uniformy. Na Trenérech nalétá ročně přibližně 20 hodin. Snížený nálet musí nahradit šikovností, talentem a propocenou kombinézou. Celkem v logbooku asi 7 000 hodin. Upozornění-Caution-Achtung: pouze # 3 nepochází a nežije na Dálném (moravském) východě. Nejčastěji okupoval kokpit Z-326 OK-SEN nebo jiného zástupce, teď už si užívá MSky imatrikulace OK-LPR. (LPR jsou jeho iniciály+R...ať drží basu s # 1 a # 2.)

 


A máme to! Je tady číslo čtyři. Imatrikulace: Jarouš. Ve skupině relativní nováček neboli nugget či FNG. (As a nugget in your first fleet tour, your job is to join up, fly good form, and be safe around the boat!:) Na pozici číslo čtyři, něco jako "tail-end-charlie", se Jarda uhnízdil relativně svižně. Létá přesně a hlavně bez řečí do rádia, což se nedá říct o ukecaných křídlech, dvojce a trojce. Tato vlastnost plně koresponduje s Jaroušovým charakterem...introvert, kterému do hlavy nevlezete. Pracuje  jako šéf letového provozu našeho krásného aeroklubu...jo, jo, už vím, ta zkratka zní VLP. V našem boxu létá ve žlutomodré Z-326MF, ovšem někdy ho podezříváme, že by za žlutým ocasem OK-KNR  raději visel ve svém milovaném Brigadýru! Zvláštní úchylka:).

P.S. FNG...Fucking New Guy

Číslo pět, které je na letištích od pobřezí atlantiku až po Balkán známo pod callsign Marcošek, je nováček skupiny, který od malička propadl lásce k létaní a čokoládě... a obojí jde na něm vidět (láska k létáni v očích, láska k čokoládě i na jiných částech těla-díky ní je tak vysoký...) Celkový nálet na letounech 3000 hodin. Kanceláří, kde si vydělává na živobytí, je mu cockpit krásné 410tky, na kterou nedá dopustit. Ve svém volnu cvičí nadějné kluky a holky jako instruktor v letecké škole. Na letiště chodí od roku 1999, první skupinky se začal učit na Zlínech 126 v roce 2008, později s klukama při vakcinacích na Cessnách a od sezóny 2014 si ho vzali do parády kluci z Follow-Me a od té doby je mu ctí, být jim na blízku v krásné dvěstěpětce MPR, kterou se snaží vodit co nejněžněji, aby nedělal Bobovi příliš velkou ostudu.